Thursday, September 4, 2008

aku yg punctual...

aku bukan la nak membangga kan diri sendiri.tp mmg hidup aku macam ni.punctual atau lebih dikenali tepati mase..aku dah ikut dan telah di didik orang org tua ku yg bekerja sebagai askar dulu time muda2..kalo aku janji sampai kol10,kol930 aku dah sampai dah..comfirm x tipu..aku paling risau kalo aku sampai lambat or sampai betul2 time yg nak jumpe..aku mesti gelabah n x senang hati...ape yg aku nak cite ni terjadi kat aku semenjak aku bulan pose ni..keje masuk awal stengah jam (8.30 am) so aku plan tuk gerak dari umah kol715am..disebab kan jem tu yg membuat aku gerak awal..before that aku kene tunggu kawan aku sorang nie gak..sayang kan tido nye pasal,dah makan mase aku 10-15 minit.aku dah kejut,bangun bukan trus p mandi,lepak duduk temenung kat tilam tu..dalam otak aku,cmne la ko nak ubah hidup ko ni...sayang kan tido dari cari rezeki..member ni pun baru first time keje office yg agak besar ni..so xtau lagi keadaan n care hidup org bekerja...skarang nie dah siap2,start kete,panas enjin kete..chantek dah semue tu..skarang ni nak masuk jalan besar..jam gilew hari2..so aku ngan sabar menyelit la pelan2 kat celah2 kete ni..aku tgk member aku ni,terus kuar simpang menyelit celah2 kete tanpa belas kasihan.kalo kene motor ke,kene kete org ke,x ke ko yg kene...macam monyet...aku sungguh kesal dengan kejadian seumpama ini..lagi satu,pagi tadi ade la sorang makcik nie ikut lorong kecemasan,pastu nak potong Q aku plak dah..kete besar,chantik plak tu...mak cik,kalo dah tau kete tu lawa,besar n nak p keje ngan care yg cepat,duduk umah la wooi...aku macam biase la kan,bagi jalan kat die bagi potong depan aku.kalo x bagi tu,mau kete die langgar bustop..makcik tu tgk aku dari cermin pandang blakang die,aku pun geleng kepale la..makcik2..cam mane la nak jadi contoh kat budak2 macam aku ni kalo perangai tu macam tu...ntah le...hari2 aku kene mengadap bende yg same.tp aku xla amek hati or pape..semue tu boleh wat aku berfikir,running kan otak aku pepagi ni b4 masuk keje..manusia2...

No comments: