Tuesday, September 23, 2008

harini hari selasa..


malam tadi lepak minum(sahur sekali) kat taman melati dengan kawan2 ku yg ade kat sane..borak2 pasal kereta.x sabar nak tunggu pas raye..aku ade 2 pilihan sama ade nak amek yg kat jb or yg kat bukit jalil..xpe la,kite tunggu la same2..bebual2 skali tu member ni cite pasal kewangan die,masalah terlebih spend duit n xtau duit tu kemana..so aku pun kuar kan kertas(resit isi minyak kete) and pen(pen merah yg slalu aku bawak tuk sain document kalo ade)..aku suruh die tulis duit yg die masuk tiap2 bulan and list kan pe yg perlu die bayar tiap2 bulan..and aku dah agak,ko xkan ingat pe yg ko buat ngan duit tu..ko still lagi pk kemane duit tu pergi..bekerut muke member aku ni duk pk die blanje ape..so dari situ aku dah nampak member aku ni jenis yg macam mane..aku amek balik pen aku n kuar kan resit baru..aku buat gak macam die buat,bile aku list kan semue komitmen aku,siap x cukup and over limit..then die pelik macam mane aku boleh manage duit aku siap jalan2 p jb,nak kuar kete lagi sebijik,komitmen kat parent and adik2 aku lagi...senang je aku cakap..mane yg boleh tangguh tu,ko tangguh..sebab tu aku tiap2 bulan akan penuh kan satu page buku kire2 aku tuk satu bulan tu.so aku tau mane pergi nye duit aku,mane yg patut aku kurang kan skit,mane yg patut x patut aku kuar kan duit tuk buat bende tu...jadi kepade sape2 yg bergaji rendah or tinggi,u all kene ade buku kire2,aku boleh jamin selepas 3 bulan korang akan tau duit tu kemane and korang akan ade cash lebih2 dalam poket or bank...ini care bukan tuk jadi kedekut,tp tuk mase depan korang..sekian..

No comments: