Thursday, September 18, 2008

hari ini hari khamis..

selamat pagi..
pagi yg sungguh ngantuk gilew..satu hari semalam aku x tido..aku pun xtau nape.tp aku rase x comfortable btul malam tadi..maybe memikir kan 2 org kawan aku yg aku rase tidak lagi bersedia untuk menempuh alam dewasa..kawan aku nie masing2 umur nya atas aku sorang dan bawah aku sorang,makne nye 23taun and 21taun..

-aku akan start wif yg umur nye 23 taun..
die nie aku xtau ar nak pk camne.seorang yg agak pengotor apabila berada dirumah.tp bila kuar ngan cewek2,cukup style..kalo le cewek2 tu tau ko tu kat umah keadaan nye cmne,huh~ lari beb cewek2 tu..tu x kisah le sgt.yg paling x berkenan,kdg2 aku akan menumpang tido dirumah tersebut dan selalu nya ayat ni akan kuar dari mulut die.."Jen!! tolong kejut aku esok boleh? aku masuk keje pagi.." jam menunjuk kan kol1pagi dan sambil berkata demikian die tengah lagi mengadap tv..aku plak dah setting2 nak tido..dlm hati aku.."kenape ko nak suruh aku kejut ko? esok ko bukan keje pagi ke? aku pun keje pagi gak kan? x bleh ke tido awal? aku rase suara aku ni lagi perlahan dari bunyik alarm henset ko yg mahal tu.." tu la budak yg berumur 23 taun dan pada aku die still lagi x bersedia tuk masuk alam pekerjaan.dari segi pekerjaan plak,cukup memilih..ko rela jadi salesman kat klcc tu dari jadi keje laen disebab kan ko tgh apply nak jadi peramugara..bro!! cermin muka tu dulu..bukan nak cakap ko tu x de muka or x hensem..tp kalo ko le dengan perangai cmni..serious shit ko x kan dpt..sampai bile2 la ko duduk keje kat klcc tu keje kat kedai kraftangan tu..sebab tu aku x brani nak ajak member aku tu bekerja satu company ngan aku.sebab aku x yakin die tu boleh meyakin kan company ni tuk amek ko..bro!! u umur dah 23,kenape xleh nak pk lagi..marah dah nie..

yg kedua..budak umur 21 tahun..
yg konon2 nye tahu segala nya,berpikiran matang,berpikiran dewasa..chit pooodah..jgn nak show off kat org yg dah lame berdepan dgn perkara cmtu..aku cukup pantang kalo org yg buat2 tau ni..betul ke ko ni seorang yg berfikiran matang? kalo ko xleh trime nasihat org yg tua dari ko..itu boleh dikire ko sebagai org yg matang ke..kalo ko betul2 nak jadi matang..fikir dulu,buat tindakan,sebelum ko berkate-kate..ni x..cakap lebih,action tara..tu lagi le aku hangin..aku pun xtau la ko ni nak dibasuh cmne..budak ni pun same gak keadaan nye cam budak 23 taun ni..ko dah tau keje masuk kol830,bangun la awal..ko boleh siap awal,p keje bwk kete pun macam org..ni x,bawak kete macam monyet..ko x kene lagi ngan org yg kat ats jalan tu..aku pun x reti nak cakap cmne la..kang kalo dah langgar kete org,langgar anak org,kawan2 gak ko mintak tolong,aku gak tmpt ko pinjam duit nak bayar bende tu semue..wei bro!! jgn le menyusah kan kawan2 kalo kesalahan tu dari diri ko gak..

hari ni mmg aku bengang gile..sampai x tido satu malam,p keje mamai plak ni..drive macam nak tido dlm jam tadi..i donno what im doing.."Ya Allah..slamat kan la aku ni,berikan lah aku kekuatan tuk menghadapi dugaan2 yg dtg tuk menguji diri ku ni.." AMIN...

No comments: